Saturday, December 19, 2009

Fantastic children

I love pictures showing Frida with her children. Unfortunately, she didn't have any children with Benny, she had Hans and Lise-Lotte with her first husband, Ragnar Fredriksson, though. Frida's son was born in 1963, when Frida was only 17 years old, while her daughter was born four years later. Tragically, Lise-Lotte died in a car crash in January 1998, which was certainly one of her mother's biggest losses.

This post, devoted to her "fantastic children" - as Anni-Frid called them in an interview that she gave in 1984 -, was made mainly as a tribute to Lise-Lotte's memory.

A proud mother with her son...

... and with her daughter

Anni-Frid with her two little angels in 1967

The Fredriksson Family

Frida with a very cute Lise-Lotte

Playing with her daughter...

... and... what can I say about this picture?
Just Adorable!

A nice photo taken when Lise-Lotte was 11 years old

Frida walking with her daughter through Polar Studios in January 1979

Frida and Jonathan - Lise-Lotte's son

4 comments:

  1. Oi, Karen! Adoro as fotos em que Frida está com Lise-Lotte, principalmente aquelas coloridas. Hans era um bebê adorável, muito fofo!
    Karen, eu não gosto do Natal porque é uma época em que me sinto melancólica, solitária, e tenho saudade do meu namorado, que está longe. Todos os anos, nessa época, eu me sinto horrivelmente triste, e já é assim há muito tempo. Cada dia de dezembro é uma angústia sem fim e só consigo respirar aliviada quando o ano termina e chega janeiro. Não gostaria que fosse assim ,mas é assim que me sinto.
    Não expliquei isso no meu post porque não queria chatear quem gosta do Natal.
    Um beijo de sua amiga :)

    ReplyDelete
  2. Eu adoro essas fotos da Fri com as crianças.
    Eles formavam uma família muito linda e não tenho dúvidas de que a Fri foi, e é, uma excelente mãe.
    S2

    Karen, obrigada pelo seu comentário no post do Svenska Hjältar. Eu amei esse prêmio. Não sei se há algum parecido no Brasil, mas acho muito lindo o gesto de homenagear as pessoas que têm grandes gestos de consideração pelo próximo... No momento em que o casal recebeu o troféu eu chorei. Tanto eles quanto a Fri estavam muito felizes.

    Ah, eu acho que a parte de Why Did It Have To Be Me é uma das melhores do The Movie!
    XD

    Beeeeeeeijo*

    ReplyDelete
  3. SO CUTEEEE!!!
    ANNI FRID UR ABBA ´S BEST MOM AND INTEGRANT!!
    GOOD LUCK AND GOD BLESS ALWAYS

    MARIA
    QUITO-ECUADOR

    ReplyDelete
  4. it is so sad that a young life should be lost,lise-lotte i s the spitting image of her mother frida

    ReplyDelete